четвъртък, 25 юни 2009 г.

Голямото четене на изборния закон

Пиша този текст с ясното съзнание, че не съм юрист, но работата ми е да чета и да питам. Та чета. Закон за избиране на народни представители, чл.53: „По време на предизборната кампания регистрираните кандидати за народни представители и застъпниците не могат да бъдат задържани и привличани към наказателна отговорност освен в случаите на заварено тежко престъпление.” Къде този текст казва, че обвинени в престъпление биват пускани от ареста по повод кандидат-депутатската си кампания? Моля, ако наоколо има юрист, да ми обясни. Даже мисля, че има заварено положение, но да не прекалявам със самоувереността. Ама след като един съд безапелационно пуска Галеви по смисъла на този закон, а друг не пуска Иван Славков по същия закон, значи има терен за мислене. И ако има, защо съдебната власт не го използва? После, същият закон: Чл. 52. (1) „Кандидатите за народни представители, които заемат държавна служба, прекъсват изпълнението й след регистрацията си и получават по избор неплатен служебен или платен годишен отпуск за периода от регистрацията до обявяване на резултатите от изборите включително.” Аз ли не съм разбрала, но правителството не е в отпуск-нито премиера, нито който и да е от министрите, има си заседания на правителството, отчитат се успех след успех....Или работят извънредно? Ето това е проблемът на нашата мила татковина, има закони, само за да има оправдание държавата да харчи милиони за избори и още милиони за заплати на депутати, дето пишат едни закони, които никой не спазва. И още по-лошо-на никого не му прави впечатление.

Share

5 коментара:

  1. Вдъхнови ме :) Чл. 53 е пълна недомислица

    ОтговорИзтриване
  2. дочети докрай чл. 52, и по-точно ал.6.

    ОтговорИзтриване
  3. Има решение на КС - всичко е ОК
    http://www.constcourt.bg/Pages/Document/Default.aspx?ID=611

    ОтговорИзтриване
  4. Нищо му няма на чл. 53, нито е недомислен, нито противоконституционен - справка Решение 12 от 22.05.2001 г. на КС
    Наистина в чл. 53 никъде не се казва директно, че задържаните кандидати за народни представители трябва да бъдат пускани, това се извежда от връзката с разпоредбите на НПК - чл. 25, т. 3, чл. 220,ал. 2, чл. 290 от НПК.
    А трябва да се пускат, защото не може при спряно наказателно производство дадено лице да бъде с мярка за неотклонение "Задържане под стража".
    Отделно от това - "заварено положение" при сварнителен анализ на разпоредбите на НК и НПК означава "хванат на местопрестъплението", а не "престъпление за което вече е повдигнато обвинение". Законодателят не е толкова тъп, за да направи разпоредбата за предпазване от престъпления извършени в период от 21 дни...

    ОтговорИзтриване